Опис досвіду роботи
керівника гуртків «Школа успіху» та «Точка зору»
Микитенко Світлани Анатоліївни з методичного питання
«Лідерство як запорука громадської активності»
Наш час потребує не однотипного характеру людей, а лідерів нової формації, людей компетентних, відповідальних, здатних мислити не ординарно та приймати нестандартні рішення. Саме таким, на мою думку, й має бути сучасний педагог-позашкільник, особливо в наш час, коли зруйновано межу між добром і злом, між моральним і аморальним. Педагогом, який не тільки має багаж знань, а педагогом-лідером, який поведе дітей за собою, зробить так, щоб вони йому повірили, наслідували його. Тому я і обрала методичне питання «Лідерство як запорука громадської активності».
Пріоритетом обраної освітньої моделі моєї роботи на гуртку є прагнення підготувати особистість підлітка до тих життєвих ситуацій, в яких йому доведеться діяти в майбутньому, доступними засобами, в контексті особистісно-орієнтованого навчання, допомогти перейти йому на якісно новий рівень розвитку, трансформувавшись у суб’єкта власної життєтворчості та життєдіяльності, здатного самотужки зайняти притаманне лише йому місце в людському соціумі, долаючи всі можливі перепони, адаптуючись до умов, що змінюються.
Для реалізації методичного питання, я використовую такі методи роботи із старшокласниками:
ü Виступ - завдяки цій вправі діти більше запам'ятовуватимуть і будуть звикати до публічних виступів;
ü Вимушені дебати – спонукають гуртківців дистанціюватися від власних переконань і вчить їх більш широко мислити і розглядати питання під різними кутами зору;
ü Медіація — методика посередництва при розв'язанні конфлікту — це створення атмосфери, при якій діти можуть відкритися, знайти спільну мову і виробити свої власні рішення;
ü Mind Maps або інтелектуальна карта - така активність навчить дітей системно мислити і упорядковувати вивчений матеріал;
ü Робота над помилками - це показати підліткам їх помилки і подивитися, чи можуть вони визначити, що є правильною відповіддю. Таким чином добре переглядати матеріал минулих занять, тоді діти його краще запам'ятають і активізують пам'ять і мислення.
Ці інтерактивні методи навчання, допомагають мені у проведенні не лише рядового заняття, а й в організації масштабних масових заходах, зокрема таких, як сесія Долинського районного парламенту дітей. Але це не означає, що я не використовую прості методи роботи з дітьми таких як бесіда, розповідь, презентації, робота в групах, колективно творча справа, діалог та ін.
Самоосвіта також важлива складова саморозвитку, тому я постійно оволодіваю та поглиблюю свої знання із використання різних форм ІКТ для роботи в онлайн режимі.
Інформаційні постери (плакати) – це один із найпоширеніших видів візуалізації інформації, це коли розміщується великий обсяг інформації яка подається у вигляді схем, таблиць, фото, ілюстрацій і чітко, яскраво, лаконічно відображає будь- яку інформацію. У нашій з дітьми роботі - це на сьогодні з найпоширеніших та найбільш використовуваних видів подачі звітів.
Організовувала онлайн – челенджі на сторінці Facebook, розробляла онлайн- квести та створювала навчальні, розважальні, соціальні, виховні відеоролики у програмах Icecream Video Editor, Movavi, VideoShow. Також оргінізувувала онлайн-зустрічі юних лідерів органів учнівського самоврядування у facebook messenger, на платформі Zoom. А ще оволоділа платформою Prometheus та пройшла онлайн - курси на тему "Ефективна взаємодія органів місцевого самоврядування з громадськістю", «Діджитилізація молодіжного руху» та провела сесію Долинського РПД у онлайн форматі із використанням онлайн - дошки Google Jamboard.
Вся ця робота виконується із дотриманням положення про академічну доброчесність.
Отже, завдяки використанню інтерактивних методів, застосуванню різних форм роботи, гуртківці набули базових якостей особистості:
ü компетентність – набуття певного досвіду та знань лідера;
ü активність – бути небайдужими при вирішенні нагальних питань;
ü ініціативність – вносити ідеї та пропозиції;
ü товариськість – відкритість для інших та до спілкування;
ü кмітливість – здатність доходити до суті явищ, бачити їхні причини й наслідки, визначати головне;
ü наполегливість – проявляти силу волі, завзятість, уміння доводити справу до кінця;
ü спостережливість – уміння помічати важливе;
ü працездатність – витривалість, здатність напружено працювати;
ü самостійність – незалежність у судженнях, вміння брати на себе відповідальність;
ü організованість – здатність планувати власну діяльність, проявляти послідовність, зібраність.
Результат моєї роботи – це активна участь і перемоги моїх вихованців:
- Всеукраїнський відкритий фестиваль дитячої та юнацької творчості, присвячений Всесвітньому Дню Землі, номінація «Громадська думка»,
ІІ місце (2020 р);
- ІІІ місце в тематичній сесії «Глобальні цілі сталого розвитку. Екологія» фестивалю «Єврофест - 2020», у рамках відзначення Дня Європи в Україні, (2020 р);
- ІІ місце в рейтинговій системі за підсумками роботи у міжсесійний період в обласному парламенті дітей;
- ІІІ місце у дистанційному Всеукраїнському фестивалі-конкурсі дитячо-юнацької журналістики «STAR WAY» номінація "Поезія".
- сертифікати за участь:
ü у 2017-2018 навчальному році отримали п’ять сертифікатів за участь у регіональній інтернет – конференції «Роль дитячого самоврядування в розвитку територіальної громади» та «Правова культура: сучасні аспекти»;
ü у 2018- 2019 н.р. отримали шість сертифікатів за участь у регіональній інтернет – конференції «Свідомий вибір як віддзеркалення громадянської відповідальності» та «Вигравай на старті»;
ü у 2019 – 2020н.р. отримали десять сертифікатів за участь у регіональній інтернет – конференції «Етичне лідерство», "Лідер та лідерство у виборчому процесі" та за участь у Всеукраїнському відкритому фестивалі дитячої та юнацької творчості, присвяченого Всесвітньому Дню Землі, номінація «Громадська думка»;
ü у 2020-2021н.р поки що отримали один сертифікат за участь у регіональній інтернет – конференції «Діджитилізація молодіжного руху».
Молодь сьогодні швидко звикає до сучасних новинок та технологій, але
на перше місце ми завжди повинні ставити ціннісні орієнтири, культуру та
мораль. Адже ці речі є вічними і саме вони мають лежати в основі побудови
демократичного суспільства.
Комментариев нет:
Отправить комментарий